Slimme Nederlandse foto-app Bundle bundelt meer dan 5 miljoen foto's en introduceert fotoboekjes.

Komt als eerste in Nederland met vaste lage prijzen en bezorging binnen één werkdag, geeft eerste 100.000 boeken gratis weg.

10 DECEMBER 2015, AMSTERDAM
Samenvatting
De slimme Nederlandse foto-startup Bundle lanceert vandaag een nieuwe versie van haar iOS- en Android-app waarmee gebruikers hun foto’s binnen vijf minuten kunnen omtoveren in een fotoboek: Bundle Books. Deze fotoboeken zijn binnen een paar tikken via je smartphone te bestellen tegen een vaste lage prijs en worden de volgende werkdag bezorgd. Bundle lanceerde afgelopen mei en via de apps zijn inmiddels meer dan 5 miljoen foto’s gebundeld. Om mensen kennis te laten maken met Bundle Books geeft Bundle vanaf vandaag 100.000 gratis fotoboeken weg aan huidige en nieuwe gebruikers.

Foto's bundelen
Bundle is een snelle, eenvoudige manier om de beste foto’s bij elkaar te brengen die jij en je vrienden en familie samen maken. Na een vakantie, evenement of avondje uit is het vaak een hoop gedoe om alle foto’s bij elkaar te krijgen waar je op wil terugkijken. Met Bundle kun je eenvoudig de beste foto’s bundelen, delen met je vrienden en/of familie en veilig op één privéplek bewaren.

Vijf miljoen foto's gebundeld
“Sinds onze lancering in mei zijn er al meer dan vijf miljoen foto’s met Bundle gebundeld. Na de zomervakantie kregen we van gebruikers de vraag of ze van deze foto’s niet direct een fotoboek konden laten maken,” aldus Bundle CEO en mede-oprichter Michel op ‘t Landt. “We zagen al snel dat niemand zo’n service aanbiedt: kleine fotoboekjes tegen een zeer scherpe prijs die je met een paar tikken kunt maken op je smartphone. Vandaag besteld, morgen in huis.”

De helft goedkoper en morgen al in huis
Met Bundle heb je alle mooie foto’s al uitgezocht en bij elkaar gebracht in gedeelde albums, zogenaamde ‘bundles’. Met de nieuwe iOS en Android-app tover je binnen een paar minuten zo’n bundle om in een fotoboek. Iedere deelnemer in een bundle heeft de beschikking over de foto’s, dus ook oma of opa kan zelf leuke foto’s uitkiezen en daamee eenvoudig een fotoboekje samenstellen. Een Bundle Book kost €9,95 voor 48 pagina’s en is gemiddeld 50% goedkoper dan bij bestaande aanbieders die dezelfde kwaliteit leveren. Daarnaast bezorgt Bundle als eerste in Nederland een fotoboek binnen één werkdag.

100.000 gratis fotoboeken
Om mensen kennis te laten maken met Bundle Books geeft Bundle 100.000 gratis fotoboeken weg aan huidige en nieuwe gebruikers. Zij betalen alleen voor de verzend- en transactiekosten.

Download de iOS en Android app vandaag nog.

Citaten
""Bundle Books zijn heel makkelijk te maken en super leuk om foto's van mijn zoontje mee te nemen naar opa en oma!"" Mathijs Blokland, Bundle gebruiker
""Meestal blijven de foto's die je maakt maar achter op je camera roll en doe je er vervolgens niets meer mee. Bundle maakt het voor mij heel eenvoudig om mijn foto's te delen met mijn vrienden en alle foto's bij elkaar te krijgen. Het is voor mij de makkelijkste manier om samen met vrienden en familie een gedeelde fotocollectie bij te houden." " Bram Schulting, Bundle gebruiker
Over Bundle

Met de gratis foto-app voor iOS en Android van de Nederlandse startup Bundle bundel je foto’s met familie en vrienden en tover je deze om in een gezamenlijke fotocollectie en fotoboek. Bundle maakt door een combinatie van metadata en algoritmes maakt de wirwar aan foto's automatisch overzichtelijk in ‘bundles’. Deze bundles zijn deelbaar met vrienden en familie die het album ook kunnen aanvullen met eigen foto's. In 2014 werd Bundle uit 700+ startups geselecteerd om deel te nemen aan Startupbootcamp Amsterdam’s Accelerator Program. De startup wist tot nu toe €500.000 op te halen bij Startupbootcamp, een groep informals en Albumprinter-oprichter Hans Veldhuizen. De startup komt binnenkort ook met speciale versies voor tablet, smartwatch en -TV.

Bundle is opgericht door Michel op 't Landt (34), Tjeerd in 't Veen (32), Pieter-Pleun Korevaar (29) en Rene Sijnke (27). Michel werkte tijdens zijn studie al aan zijn eerste startup en ging daarna aan de slag bij Hyves waar hij o.a. verantwoordelijk was voor de introductie en groei van Hyves Games. Daarnaast heeft hij aan de basis gestaan van de wereldwijde lancering van Stratego voor iPad. Pieter-Pleun en Rene runden samen digitaal bureau Kersvers waar ze werkten voor klanten als Yves Rocher, Auto.nl en D66. Tjeerd richtte eerder digital agency Vurig op waar hij werkte met klanten als T-Mobile en Kawasaki.

About Bundle
Bundle is the fastest way to organize the photo mess in your camera roll into a beautiful shared photo gallery. Founded in 2014 and based in Amsterdam, Bundle is backed with $600K in seed funding from angel investors and Amsterdam-based accelerator, StartupBootcamp. Bundle’s executive team is comprised of serial entrepreneurs with extensive start-up and digital experience, and the company expects massive user growth with the global launch of Bundle. Read our blog, like us on Facebook, follow us on Twitter, or visit our website at http://bundleapp.co/ to learn more.