Slimme Nederlandse foto-app Bundle lanceert iOS- en Android-app

Haalt investering van €250.000 op bij oprichter Albumprinter

21 MEI 2015, AMSTERDAM
Samenvatting
De Nederlandse startup Bundle lanceert vandaag wereldwijd de publieke versie van zijn iOS- en Android-app. Bundle lanceerde begin vorig jaar zijn bèta versie en wist toen al €250.000 op te halen. Nu gaat de app publiek en komt er nog eens €250.000 euro aan investering bij.

“We nemen duizenden foto’s met onze smartphones en camera’s, maar doen daar vervolgens weinig mee. Sterker nog, hoe meer foto’s we maken, des te minder we ermee doen. De meeste foto’s staan maar op onze telefoon en komen nooit terecht bij de mensen met wie we die ervaringen deelden. In die grote hoop gaan ook belangrijke foto's verloren, foto's die veel dierbare herinneringen op kunnen roepen bijvoorbeeld”, aldus Bundle CEO en mede-oprichter Michel op ‘t Landt. “Met Bundle helpen we mensen om die duizenden foto’s heel eenvoudig om te toveren in mooie en overzichtelijke fotoalbums die je privé kunt houden, of kunt delen met vrienden en familie om zo alle foto’s bij elkaar te krijgen”.

Slimme organisatie
Bundle onderscheidt zich van andere foto-apps door haar 'AutoAlbum-technologie'. AutoAlbum maakt het heel simpel voor gebruikers om alleen de beste foto’s te organiseren, groeperen en delen met vrienden en familie. AutoAlbum gebruikt machine learning om te zien welke foto’s samen in een bundle horen en geeft tegelijkertijd suggesties welke vrienden foto’s op hun camera roll hebben die bij die bundle horen. Op het moment dat foto’s gebundeld zijn gebruikt AutoAlbum computer vision technology om de beste foto’s te selecteren met behulp van duplicate, face en smile detection. Naarmate je Bundle meer gebruikt zal het algoritme meer leren over voorkeuren en nog meer werk uit handen te nemen.

Albumprinter-oprichter investeert €250.000
De startup maakt vandaag ook bekend dat voormalig Albumprinter/Albelli oprichter Hans Veldhuizen €250.000 heeft geïnvesteerd. Bundle haalde november vorig jaar ook al €250.000 op bij Startupbootcamp en een groep informele investeerders. Veldhuizen is oprichter van Albumprinter/Albelli dat in 2011 door Vistaprint gekocht werd voor €60 miljoen. “Het design van Bundle is geweldig en de app is super intuïtief om te gebruiken. Het lost ook een groot probleem op dat veel consumenten hebben door een eenvoudige oplossing te bieden voor het organiseren en delen van de grote hoeveelheden foto’s die we op onze smartphone hebben en die het verhaal van ons leven vertellen”, zegt Hans Veldhuizen.

Download de iOS en Android app vandaag nog. Een video van hoe Bundle werkt kan hier gevonden worden.

Citaten
"We nemen duizenden foto’s met onze smartphones en camera’s om dierbare herinneringen vast te leggen - van verjaardagen en huwelijken tot vakanties en ons dagelijks leven. Hoe meer foto’s we maken, des te minder we ermee doen. De meeste foto’s staan maar op onze telefoon en komen nooit terecht bij de mensen met wie we die ervaringen deelden. Het selecteren en organiseren van foto’s kost teveel tijd en moeite. Met Bundle helpen we mensen om die duizenden foto’s heel eenvoudig om te toveren in mooie en overzichtelijke fotoalbums die je privé kunt houden, of kunt delen met vrienden en familie om zo alle foto’s bij elkaar te krijgen." Michel op 't Landt, Co-founder & CEO Bundle
"Het design van Bundle is geweldig en de app is super intuitief om te gebruiken. Het lost ook een groot probleem op dat veel consumenten hebben door een eenvoudige oplossing te bieden voor het organiseren en delen van de grote hoeveelheden foto’s die we op onze smartphone hebben en die het verhaal van ons leven vertellen" Hans Veldhuizen, oprichter Albumprinter/Albelli
"Meestal blijven de foto's die je maakt maar achter op je camera roll en doe je er vervolgens niets meer mee. Bundle maakt het voor mij heel eenvoudig om mijn foto's te delen met mijn vrienden en alle foto's bij elkaar te krijgen. Het is voor mij de makkelijkste manier om samen met vrienden en familie een gedeelde fotocollectie bij te houden." Bram Schulting, Bundle gebruiker
Over Bundle

Met de gratis foto-app voor iOS en Android van de Nederlandse startup Bundle bundel je foto’s met familie en vrienden en tover je deze om in een gezamenlijke fotocollectie en fotoboek. Bundle maakt door een combinatie van metadata en algoritmes maakt de wirwar aan foto's automatisch overzichtelijk in ‘bundles’. Deze bundles zijn deelbaar met vrienden en familie die het album ook kunnen aanvullen met eigen foto's. In 2014 werd Bundle uit 700+ startups geselecteerd om deel te nemen aan Startupbootcamp Amsterdam’s Accelerator Program. De startup wist tot nu toe €500.000 op te halen bij Startupbootcamp, een groep informals en Albumprinter-oprichter Hans Veldhuizen. De startup komt binnenkort ook met speciale versies voor tablet, smartwatch en -TV.

Bundle is opgericht door Michel op 't Landt (34), Tjeerd in 't Veen (32), Pieter-Pleun Korevaar (29) en Rene Sijnke (27). Michel werkte tijdens zijn studie al aan zijn eerste startup en ging daarna aan de slag bij Hyves waar hij o.a. verantwoordelijk was voor de introductie en groei van Hyves Games. Daarnaast heeft hij aan de basis gestaan van de wereldwijde lancering van Stratego voor iPad. Pieter-Pleun en Rene runden samen digitaal bureau Kersvers waar ze werkten voor klanten als Yves Rocher, Auto.nl en D66. Tjeerd richtte eerder digital agency Vurig op waar hij werkte met klanten als T-Mobile en Kawasaki.

About Bundle
Bundle is the fastest way to organize the photo mess in your camera roll into a beautiful shared photo gallery. Founded in 2014 and based in Amsterdam, Bundle is backed with $600K in seed funding from angel investors and Amsterdam-based accelerator, StartupBootcamp. Bundle’s executive team is comprised of serial entrepreneurs with extensive start-up and digital experience, and the company expects massive user growth with the global launch of Bundle. Read our blog, like us on Facebook, follow us on Twitter, or visit our website at http://bundleapp.co/ to learn more.